FAQs

FAQs

Frakt og leveringstid

Vi gjør alt vi kan for å sende ut varer så raskt som mulig. Har vi varen på lager og bestillingen legges inn hos oss før kl 09.00, sender vi samme dag.

Bestillinger som blir lagt inn på lørdag, søndag eller en rød dag, vil bli sendt første virkedag. Har du gjort en forhåndsbestilling, så sendes alle varer samlet, om ikke annet er avtalt.

Du vil få en bekreftelsesmail fra oss når vi har behandlet bestillingen din. Deretter vil du få en mail som bekrefter at varen er sendt med sitt sporingsnummer.

Leveringstid: 2-5 dager, avhengig av hvor i landet du bor.

Kjøperen er ansvarlig for at korrekt adresse og mobilnummer blir oppgitt ved bestilling.

Uavhentede pakker blir returnert og Oh Yes forbeholder seg retten til å fakturere kostnader for returfrakt på kr 250,-.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

Abonnement

På noen produkter i nettbutikken har du mulighet til å abonnere og motta en rabatt. Denne rabatten varierer mellom produktene og synliggjøres på produktsiden der du kan velge å kjøpe én gang eller motta produktet til en fast tid hver måned.

Ved å velge abonnement vil din ordre fornye seg til samme dag hver måned. Oh Yes vil kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til deg.

Betaling vil foregå gjennom våre betalingspartnere Klarna eller Vipps. Når en ny ordre opprettes vil kjøpesummen bli reservert basert på din valgte betalingsmetode i Klarna eller Vipps. Beløpet belastes først når varen er sendt fra vårt lager.

Ønsker du å endre leveringsdato, pause eller kansellere ditt abonnement gjør du dette inne på min side.

Det er ingen startpris eller bindingstid på våre abonnement.

Når orderen din fornyes vil du motta en bekreftelse på e-post. Dersom vi ikke klarer å reservere beløpet for orderen, sender vi deg en epost og forsøker igjen påfølgende dag. Dersom betalingen ikke går gjennom blir du på nytt varslet og ditt abonnement kansellert.

Dersom det er endring i priser på produkter du abonnerer på vil vi kontakte deg for bekreftelse på at du ønsker å fortsette ditt abonnement.

Dersom du ønsker å kansellere ditt abonnement ber vi deg gjøre det innen en ny ordre opprettes. Som normalt har du full angrerett og retur iht våre betingelser. Glemmer du å kansellere i tide og mottar epost om at din ordre er på vei ber vi deg kontakte oss med en gang på hei@ohyes.no slik at vi evt. kan stanse utsendelsen. Om varen allerede er på vei påløper normalt returgebyr på 50 kr.

100 % fornøydhetsgaranti

Hvis ikke du er fornøyd er ikke vi heller fornøyde.

Våre produkter skal oppleves som et førstevalg, ikke et alternativ. På den måten vet vi at vi kan bidra til at flere tar bedre valg for kloden – enten de er klar over det eller ei. Alle våre produkter er også våre personlige favoritter og du kan stole på at vi har kvalitetsikret hele verdikjeden fra produksjonsmetoder, etisk handel, ingredienser og emballasje – til at produktet gir deg den beste opplevelsen, enten det er noe som smaker godt, eller bidrar til økt velvære.

Hvis ikke du er fornøyd gir vi deg derfor nytt produkt eller pengene tilbake – no questions asked.

Garantien gjelder dersom du tar kontakt innen 2 uker etter du har mottatt varen og du kan vise til at ca. 70 % av produktet ikke er spist- eller brukt opp.

Prisgaranti

Har du funnet produktet billigere et annet sted? Send oss en mail med lenke til nettside med pris så matcher vi prisen. Alltid.

Fraktkostnader

Vi leverer kun til adresser i Norge. Fast pris 49,– pr bestilling. Ved kjøp over 600,– spanderer vi fraktkostnadene.

Enkel betaling med Klarna

Vi samarbeider med Klarna som håndterer alle våre betalinger på en sikker måte. Se Klarna sine hjemmesider for alle tiltak de gjør for å bevare din sikkerhet ved utsjekk. Her kan du velge mellom faktura, delbetaling og kortbetaling.

Klarna Checkout

Handle med oss og betal enkelt med Klarna. Når du handler med oss kan du nå betale som du vil med Klarna. Det er opp til deg om du vil betale nå, betale senere eller dele opp betaling. Betal som du vil med Klarna. Når du handler med oss kan du nå bestemme hvordan du vil betale med Klarna. Det er opp til deg om du vil betale nå, betale senere eller dele opp betaling. Kjøp det du vil. Betal hvordan du vil med Klarna. Det er du som handler, så du bestemmer hvordan du vil betale. Hver gang du handler hos osskan du velge å betale nå, betale senere eller dele opp med Klarna.

Betal senere

Hver gang du handler med oss kan du få varene dine først og betale senere. Ingen gebyrer eller skjulte avgifter. Betal bare for det du vil beholde. Velg betal senere i kassen.

Betal i ditt eget tempo. Del opp med Klarna.

Del opp din betaling over lengre tid istedenfor å betale alt på en gang. Nå kan du gjøre det med Klarna.

Enkel betaling med Vipps

Vi samarbeider med Vipps for enkel betaling via mobil. Velg vipps ved betaling i kassen. Vipps reserverer beløpet på din konto. Når vi har sendt deg varene vil Vipps sende oss din betaling.

Enkel betaling med Apple og Google Pay

Vi samarbeider med Stripe for enkel betaling via Apple og Google. Stripe reserverer beløpet på din konto. Når vi har sendt deg varene vil Stripe sende oss din betaling.

Kampanjer og rabattkoder

Ved kampanjer er kunden selv ansvarlig for å legge inn tilhørende rabattkode for å få det prisavslaget som gjelder for kampanjen.

Har du glemt det? Vi er veldig fleksible, så bare send oss en mail så sikrer vi at du får med deg kampanjen!

Fraktleverandør og lagerpartner

Som hovedregel sender vi pakker med Bring. Vi forbeholder oss retten til å benytte andre aktører som Post Nord og Post-Nord der det er hensiktsmessig.

Vi samarbeider med Spedify AS og alle våre pakker sendes fra vårt hovedlager på Rjukan.

Angrerett og retur

Du har alltid 14 dagers angre- og returrett når du handler hos oss. Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen, og kan benyttes hvis vares leveres tilbake i samme stand som du fikk den.

Ta kontakt ved en retur for å motta returslipp. Vi belaster deg 50 kr for en retur.

Det du betalte for varen blir tilbakebetalt til deg innen 14 dager fra vi mottar din retur. Dersom du har valgt faktura eller å dele opp med Klarna blir dette refundert fra din Klarna-konto. Alle refusjoner gjennomføres via Klarna eller Vipps (avhengig av din betalingsmåte) som tar vare på din sikre betaling. Dersom du betalte frakt blir ikke dette refundert.

Varene skal være ubrukte og i samme stand og mengde som ved kjøp. Merkelapper skal henge på, samt være pakket i originalemballasje. Fjernet emballasje kan i noen tilfeller bety at varens salgsverdi forringes, og dermed kan ikke angreretten benyttes.

Reklamasjon

Mangler noen varer i forhold til ordrebekreftelsen din
Har mottatt feil vare
Pakken er skadet under transport ber vi deg gjøre følgende:

Kontakt oss på mail eller tlf 996 98 684 med en gang du opplever en mangel.

Vi trenger ditt ordrenummer, navn eller epost på bestilling samt informasjon om hvilken vare det var feil på. Feillevering blir rettet opp umiddelbart. Dersom varen er skadet sender vi deg ny eller refunderer varen, og hjelper deg med retur av den skadede artikkelen.

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

0
0